Ale jak wykonać audyt bhp?

Ale jak wykonać audyt bhp? czyli audyty bhp zyjmuje daną osobę do pracy musi upewnić się, że posiada ona ukończone szkolenie wstępne z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Wstępne szkolenia BHP zapoznają pracowników z najbardziej podstawowym

Dodane: 05-10-2020 06:24
Ale jak wykonać audyt bhp?

Dla kogo są wstępne szkolenia BHP

audyty bhp
audyty bhp

Wstępne szkolenia BHP są takim rodzajem kursu, który jest przeznaczony dla pracowników zaczynających pracę w danym zakładzie lub firmie. Pracodawca, który przyjmuje daną osobę do pracy musi upewnić się, że posiada ona ukończone szkolenie wstępne z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Wstępne szkolenia BHP zapoznają pracowników z najbardziej podstawowymi zasadami BHP obowiązującymi w każdej pracy. Za przyjęcie pracownika, który nie posiada ukończonego wstępnego szkolenia BHP, pracodawcy mogą grozić nieprzyjemne konsekwencje, wliczając w to karę pieniężną. Przeprowadzaniem wstępnych szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy zajmuje się odpowiednia firma działająca w branży BHP. Zapoznanie pracowników zaczynających pracę w danym zakładzie z obowiązującymi zasadami BHP jest istotne w zapobieganiu różnym niebezpiecznym sytuacjom i w utrzymywaniu bezpieczeństwa w firmie. Każdy pracodawca powinien pamiętać o obowiązkowym ukończeniu wstępnego szkolenia BHP przez pracownika, który ma zostać zatrudniony.


Kto pracuje w firmie BHP

Firma oferująca szkolenia BHP, a także szeroko rozumianą obsługę z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, zatrudnia odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów. Osoba pracująca w branży bezpieczeństwa i higieny pracy musi posiadać wykształcenie, które umożliwia jej pracę w służbie BHP. Istnieją różne stopnie zawodowe związane z wykonywaniem pracy w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy. Podstawowym warunkiem, żeby zostać zatrudnionym jako inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, jest posiadanie zawodu technika BHP, który otrzymuje się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem BHP jest osoba, która posiada wykształcenie wyższe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, albo osoba o zawodzie technika BHP wraz z trzyletnim stażem pracy. Każda firma działająca w branży BHP posiada wykwalifikowanych pracowników, którzy posiadają zawód technika BHP lub ukończyli odpowiednie studia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Pracownik służby BHP jest wyposażony w wiedzę z wielu dziedzin związanych z zachowaniem bezpieczeństwa w miejscu pracy.


Pomoc w postępowaniu powypadkowym

W niemal każdej pracy, mimo zachowania wszelkich zasad i przepisów związanych z bezpieczeństwem, może zdarzyć się jakiś nieszczęśliwy wypadek. W sytuacji wypadku, który miał miejsce podczas pracy, obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie odpowiedniej dokumentacji powypadkowej. Firma działająca w branży BHP oferuje pomoc w postępowaniu powypadkowym zajmując się sporządzaniem dokumentacji oraz instruowaniem pracodawcy, jakie kroki należy podjąć w kolejnych etapach postępowania powypadkowego. Pierwszym krokiem w przygotowaniu profesjonalnej dokumentacji powypadkowej jest przeprowadzenie szczegółowego dochodzenia w związku z zaistniałym wypadkiem pracownika. Jednym ze sposobów zapobiegania wypadkom podczas pracy jest właściwe edukowanie pracowników o grożących niebezpieczeństwach poprzez szkolenia BHP oraz różnego rodzaju kursy. Nie zawsze jednak możliwe jest zapobiegnięcie wypadkom w miejscu pracy, więc w sytuacji zaistnienia jakiegoś wypadku obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie dokumentacji powypadkowej.


Zalety korzystania z obsługi BHP

Wielu pracodawców korzysta z usługi outsourcingu BHP, której przeprowadzaniem zajmuje się odpowiednia firma działająca w branży bezpieczeństwa i higieny pracy. Outsourcing BHP to inaczej po prostu obsługa firm i przedsiębiorstw w sprawach związanych z przepisami BHP. Decydując się na usługę outsourcingu, pracodawca posiada pewność, że sprawy bezpieczeństwa w jego firmie są powierzone w ręce specjalistów. Korzystając z outsourcingu BHP pracodawca ma gwarantowane, że jego firma spełnia wszelkie wymagane przepisy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Ponadto często dobre firmy BHP wprowadzają rozwiązania stosowane także w innych krajach, żeby jak najbardziej zwiększyć poziom bezpieczeństwa w danym miejscu pracy. Stała obsługa BHP posiada dla pracodawcy wiele korzyści, gdzie zdecydowanie największą zaletą jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w firmie. Outsourcing z bezpieczeństwa i higieny pracy jest prowadzony przez doświadczonych oraz wykwalifikowanych specjalistów, którzy posiadają szeroką wiedzę z zakresu BHP.